Nowa wersja „Czytam, rozumiem, piszę” dla uczniów klas IV–VI, czyli „Ortograffiti MIKS”, bardzo spodobała się nauczycielom. Pierwsze części nowych zeszytów ćwiczeń rozchodzą się w szybkim tempie! Mamy dobrą wiadomość – już jest dostępna część druga zeszytu ćwiczeń dla poziomu podstawowego. Pozostałe ukażą się do końca roku kalendarzowego – tak, aby bez problemu można było kontynuować pracę w drugim semestrze.

Odpowiedź na zmieniającą się wrażliwość percepcyjną uczniów

Jak wynika z badań, uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają coś, co jest przedstawione w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane. Aby ułatwić Państwa pracę – czyli dopasować narzędzia nie tylko do uczniów z trudnościami w uczeniu się, lecz także do zmieniających się czasów – opracowaliśmy nową wersję serii Ortograffiti dla klas IV–VI. Różni się od dotychczasowej głównie tym, że cały materiał ortograficzny jest wdrażany naprzemiennie i wielokrotnie.

Nowa wersja serii „Czytam, rozumiem piszę” – materiał o dużej różnorodności i zmienności:

  • jeden zeszyt – miks trudności: jedna trudność ortograficzna jest ćwiczona w pojedynczych blokach i powtarzana w wielu zeszytach;
  • jeden blok – jedno zajęcie: ćwiczenia zawarte w jednym bloku są przeznaczone do realizacji podczas jednych 45-minutowych zajęć.

 
Komplet dla poziomu podstawowego „Ortograffiti MIKS” 

Cała seria „Ortograffiti MIKS” składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny. Dzięki ćwiczeniom Ortograffiti uczeń ma szansę:

  • poprawić swoje tempo czytania i umiejętność rozumienia tego, o czym czyta;
  • pisać lepiej pod względem ortograficznym;
  • rozwinąć funkcje wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne;
  • rozwinąć umiejętność samooceny;
  • zyskać lepszą motywację do nauki.

 
Od września nauczyciele rozpoczęli pracę ze wszystkimi częściami pierwszymi dla poziomów: podstawowego, średnio zaawansowanego i zaawansowanego. Teraz dostępna jest już druga część do poziomu podstawowego. Pozostałe części będą dostępne wkrótce.

Zeszyt ćwiczeń składa się z 10 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:

  1. Zabawy z ortografią – rozgrzewka
  2. „U” na początku i na końcu wyrazu
  3. „Ó” wymieniające się na „o”, „a”, „e”
  4. „Ó” niewymienne
  5. Głoski dźwięczne i bezdźwięczne w wyrazach z „ó” i „u”
  6. „Rz” wymieniające się na „r” i w zakończeniach „-arz”, „-erz”
  7. „Rz” niewymienne
  8. „Ż” wymieniające się na „g”, „h”, „dz”, „s”, „z”, „ź (zi)”
  9. „Ż” niewymienne
  10. Powtórzenie i utrwalenie poznanych zasad

SPRAWDŹ

Zeszyt ćwiczeń składa się z 11 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych: 

  1. Zabawy z ortografią – rozgrzewka
  2. „Ch” wymieniające się na „sz”, „s”, „ś”, „si”
  3. „H” niewymienne 
  4. „H” wymieniające się na „g”, „z”, „ż” 
  5. Wielka litera w wyrazach z „ch” i „h” 
  6. „Ó” w zakończeniach „-ów” i „-ówka” 
  7. „U” w czasownikach zakończonych na „-uję”, „-ujesz” 
  8. „U” w zakończeniach „-uszek” i „-unek” 
  9. „Ż” niewymienne; „ż” po spółgłoskach „l”, „ł”, „n”, „r” 
  10. Głoski miękkie w wyrazach z „rz” i „ż” 
  11. Powtórzenie i utrwalenie poznanych zasad

SPRAWDŹ

Co sami nauczyciele mówią o nowej serii „Ortograffiti MIKS”?

Nauczyciele biorący udział w badaniu ankietowym wyrazili pozytywne opinie o nowej wersji „Czytam, rozumiem, piszę”. Oto jedna z rekomendacji:

Polecam tę pozycję ze względu na różnorodność zamieszczonych w niej zadań (są krótkie i treściwe) oraz kompleksowe podejście do wszystkich trudności ortograficznych. Jest to wersja dopasowana do zmieniających się potrzeb i umiejętności uczniów, a zastosowanie technik neurodydaktycznych sprzyja uczeniu się.