Już są – wszystkie drugie części „Ortograffiti MIKS”
27/01/2025Wiadomość, na którą wiele osób czeka: już są dostępne części drugie zeszytów ćwiczeń „Ortograffiti MIKS” dla wszystkich poziomów zaawansowania! Śmiało mogą Państwo kontynuować pracę z uczniami w drugim semestrze.
Seria „Ortograffiti MIKS” – odpowiedź na zmieniającą się percepcję dziecka
Badania pokazują, że uczniowie z dysleksją łatwiej przyswajają wiedzę, jeśli jest ona podana w krótkich, skoncentrowanych fragmentach i wielokrotnie powtarzana. W odpowiedzi na tę potrzebę stworzono nową serię Ortograffiti dla klas IV–VI. Seria „Ortograffiti MIKS” składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń, podzielonych na różne poziomy trudności, z czego na każdy rok szkolny przygotowano dwa zeszyty. Ta seria różni się od dotychczasowej głównie tym, że cały materiał ortograficzny jest wdrażany naprzemiennie i wielokrotnie.
Seria „Ortograffiti MIKS”:
- odpowiada na specjalne potrzeby uczniów z trudnościami w nauce;
- jest dostosowana do współczesnych realiów edukacyjnych, w których ważną rolę odgrywają materiały o dużej różnorodności i zmienności.
Kliknij okładkę i sprawdź, co jest w środku!
Wszystkie zeszyty ćwiczeń są przeznaczone dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. Te ćwiczenia mogą wykonywać zarówno czwartoklasiści, piątoklasiści, jak i szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności ucznia. W podejściu standardowym najlepiej zacząć od części pierwszej poziomu podstawowego, by potem przejść do kolejnych części i poziomów.
Nad czym pracuje uczeń z serią „Ortograffiti MIKS”?
Dzięki materiałom z serii „Ortograffiti MIKS” uczniowie mają możliwość poprawy tempa czytania oraz lepszego rozumienia tekstu, nad którym pracują. Dodatkowo ćwiczenia wspierają rozwój umiejętności pisania pod względem ortograficznym, a także kształtują funkcje wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne. Seria pomaga również rozwijać umiejętność samooceny, co pozytywnie wpływa na motywację uczniów do nauki.
Seria „Ortograffiti MIKS” pozwala na ćwiczenie jednejtrudności ortograficznej w pojedynczych blokach i powtarzanie jej w wielu zeszytach.