Edukacja zdalna nie sprzyjała uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wyzwaniem była diagnoza, indywidualizacja oddziaływań, a także same działania pomocowe. Uczniowie mieli utrudniony dostęp do zajęć wspierających naukę czytania i pisania, a sam ich przebieg (z powodu licznych ograniczeń wynikających z edukacji zdalnej) również nie zawsze realizował ich potrzeby. 

 

W efekcie więcej uczniów niż dotąd po powrocie do szkoły będzie wymagało szczególnej uwagi i dodatkowego wsparcia (wnioski z raportu prof. Jacka Pyżalskiego i prof. Natalii Walter pt. „Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń”). Jak do tego podejść i z jakich pomocy skorzystać?
 

Co daje uczniom praca metodą Ortograffiti?

Polskie Towarzystwo Dysleksji (PTD) rekomenduje metodę Ortograffiti do pracy z uczniami wymagającymi dodatkowego wsparcia w nauce czytania i pisania. Co daje uczniom praca tą metodą?

  1. Skuteczne uczenie się czytania, poprawnego i kształtnego pisania dzięki korzystaniu z ćwiczeń Ortograffiti.
  2. Doskonalenie kompetencji współpracy z wykorzystaniem mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych Ortograffiti.
  3. Budowanie poczucia własnej wartości przez uczestnictwo w zajęciach klubu Ortograffiti.

 
Metoda Ortograffiti sprawdza się w szkołach od 20 lat. Jest ceniona przez nauczycieli, a jej skuteczność potwierdzają rzesze dzieci, którym udało się przezwyciężyć trudności. Pozwala realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów wymagających wsparcia w uczeniu się czytania i pisania w nowoczesny, niestandardowy sposób. Zamiast zajęć wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych uczniowie uczą się w klubach i realizują projekty edukacyjne. Dzięki temu nie przypisuje się im etykiety dzieci z trudnościami. Wręcz przeciwnie – uczniowie mają szanse wykazać się swoimi mocnymi stronami, biorąc udział w projektach, których efekty są prezentowane całej społeczności szkolnej. Oryginalność tych rozwiązań powoduje, że wielu nauczycieli zakładanie klubów Ortograffiti wdraża w postaci innowacji edukacyjnej.
 

 
Już 1 września rusza rejestracja klubów Ortograffiti. Nauczyciele, którzy zdecydują się realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole z wykorzystaniem metody Ortograffiti, otrzymają wsparcie w postaci kursu online. Natomiast uczniowie zostaną wyposażeni w gadżety klubowe. Praca metodą Ortograffiti wymaga zakupienia zeszytów ćwiczeń dla uczniów, dlatego rejestrujący kluby nauczyciele dostają rabat na ich zakupienie. Szczegóły są dostępne TUTAJ.