Metoda Ortograffiti od lat wspiera nauczycieli klas 1–3 w pracy z uczniami. Dostosowuje się do potrzeb dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania, zapewniając przyjazne i motywujące środowisko edukacyjne. Jej skuteczność została potwierdzona przez ekspertów, co czyni ją wartościowym narzędziem w codziennej pracy nauczyciela. Ortograffiti wspiera rozwój umiejętności pisania i czytania oraz dba o emocje uczniów. Dzięki temu buduje ich pewność siebie i pozytywne nastawienie do nauki. Jak wybrać odpowiednie materiały do ćwiczeń, aby jak najlepiej sprostać potrzebom Państwa wychowanków? Co polecić do dalszej pracy w domu?

 

Dlaczego warto korzystać z Metody Ortograffiti, pracując z uczniami klas 1–3?

Metoda Ortograffiti jest uniwersalna i dostosowuje się do potrzeb uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania. Sprzyja tworzeniu przyjaznego środowiska do nauki, które motywuje uczniów i angażuje ich w proces edukacyjny. Buduje również pewność siebie u uczniów i pozytywne nastawienie do nauki.

Praca Metodą Ortograffiti w klasach 1–3 szkoły podstawowej jest szczególnie cenna, gdyż w pełni odpowiada wymogom polskiego systemu edukacyjnego oraz rozporządzeniom MEN dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Metoda jest zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Została opracowana we współpracy z prof. Martą Bogdanowicz – autorytetem w dziedzinie dysleksji. Metoda Ortograffiti wspiera także rozwój kluczowych umiejętności, takich jak czytanie, pisanie i mówienie, funkcje percepcyjno-motoryczne oraz sferę emocjonalną uczniów.

Dwie wersje Ortograffiti z Bratkiem – kiedy stosować wersję 90 minut, a kiedy 45 minut?   

Seria Ortograffiti z Bratkiem to zeszyty zawierające sprawdzone ćwiczenia wspierające naukę czytania i pisania u uczniów i uczennic edukacji wczesnoszkolnej. W jej ramach powstały dwie wersje materiałów: wersja „90 minut” i wersja „45 minut”. Aby dokonać właściwego wyboru, warto wziąć pod uwagę możliwości, preferencje i potrzeby Państwa oraz uczniów i rodziców.

Którą wersję wybrać?
  • Wersja 90 minut jest przeznaczona dla tych nauczycieli, którzy prowadzą 2 godziny zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub dydaktyczno-wyrównawczych w tygodniu w danej grupie.
  • Skrócona do 45 minut wersja jest przeznaczona dla tych nauczycieli, którzy prowadzą 1 godzinę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub dydaktyczno-wyrównawczych w tygodniu w danej grupie.

  
45 MINUT       90 MINUT

Ortograffiti –  nauka przez zabawę w domu

Łamigłówki, rebusy, krzyżówki czy labirynty – to tylko niektóre z zadań, które znajdą Państwo w zeszycie ćwiczeń zatytułowanym „205 zabaw i ćwiczeń wspierających naukę czytania i pisania”. To książeczka, która pozwala na naukę przez zabawę. Z doświadczenia wiemy, że dziecko ma frajdę z rozwiązywania tego typu zadań. Publikacja może być wykorzystywana jako uzupełnienie pracy Metodą Ortograffiti podczas nauki czytania i pisania w szkole. Sprawdza się także jako wartościowe i ciekawe narzędzie do pracy w domu.

Efekty pracy z wykorzystaniem zeszytu „205 zabaw i ćwiczeń…” – dziecko:

  • robi postępy w nauce czytania i pisania;
  • usprawnia motorykę małą;
  • uczy się skupiać uwagę;
  • lepiej panuje nad emocjami.

  
SPRAWDŹ

 
Autorką tej publikacji jest Małgorzata Rożyńska – terapeutka pedagogiczna z ogromnym doświadczeniem, ekspertka w zakresie rozpoznawania trudności, zapobiegania im i radzenia sobie z niełatwą sztuką czytania i pisania, autorka wielu książek o tematyce terapeutycznej.