Uczeń szybko męczy się przy pisaniu? Pisze brzydko? Trudno go rozczytać? Z pomocą przychodzą masażyki, gimnastyka i zabawa – czyli ruch wpływający pozytywnie na opanowanie i poprawę umiejętności pisania. Wszystkie skuteczne ćwiczenia poznają Państwo dzięki udziałowi w nowym kursie programu Mobilne Ortograffiti: „Od ryzyka dysgrafii do kaligrafii z Bratkiem”.

 

Niektóre szkoły, np. w Norwegii i Finlandii, zrezygnowały z lekcji pisma odręcznego. Czy czeka nas przyszłość bez długopisów? Czy w czasach cyfryzacji nauka pisma odręcznego ma sens? Tak, i to niemały! Pismo odręczne to jedna z umiejętności kluczowych i świetny trening dla mózgu! Rozwija pamięć, kreatywność, motorykę małą, umiejętność czytania i znajomość ortografii.Dzięki temu ułatwia proces uczenia się. Tyle z niej pożytku, że nierozsądna, a nawet szkodliwa wydaje się całkowita rezygnacja z nauki pisma odręcznego. Jednak wielu uczniów szybko męczy się przy pisaniu, a ich prace są nieczytelne. To mogą być objawy dysgrafii. Jak skutecznie pomóc uczniom pisać ładniej? I jak zmotywować ich do pracy?Wystarczy dobrać odpowiednie ćwiczenia!
 

Wsparcie doświadczonych specjalistek

Warto spojrzeć na zagadnienie dysgrafii z perspektywy doświadczonych specjalistek. Dzięki udziałowi w kursie: „Od ryzyka dysgrafii do kaligrafii z Bratkiem” dowiedzą się Państwo, co zrobić, aby skutecznie pomóc uczniom z trudnościami w pisaniu. Kurs odbywa się w ramach programu Mobilne Ortograffiti na platformie Mobilna szkoła.

Jeżeli odczuwają Państwo potrzebę doszkolenia się w zakresie wspierania dzieci w zmniejszaniu objawów ryzyka dysgrafii, chcą dowiedzieć się, w czym tkwi tajemnica „harmonijnego wspierania” rozwoju dziecka, poszukują wartościowych pomysłów na zajęcia usprawniające ruchowo (z elementami terapii ręki), to ten kurs jest dla Państwa – zapraszają prowadzące.

kus dysgrafia

Prowadzące:

  • Małgorzata Rożyńska – specjalistka terapii pedagogicznej, współautorka metody „Ortograffiti z Bratkiem”, współorganizatorka konferencji naukowych, autorka szkoleń, kursów, publikacji, pomocy terapeutycznych i programów multimedialnych dla dzieci z dysleksją i dysgrafią;
  • Sabina Pionke-Jersak – nauczycielka wychowania fizycznego i terapeutka integracji sensorycznej oraz terapii ręki;
  • Sylwia Frymark – nauczycielka wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej w szkole podstawowej w Redzie.

 

Korzyści z udziału w kursie „Od ryzyka dysgrafii do kaligrafii z Bratkiem”

Do udziału w kursie zapraszamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeutów. Poznają Państwo sprawdzone ćwiczenia terapeutyczne z zakresu terapii ręki. Prowadzące przedstawią zabawy ruchowe i ćwiczenia stosowane w kaligrafii. Udzielą wskazówek dotyczących zapobiegania trudnościom w pisaniu i niwelowania ich.

Po zrealizowaniu kursu każdy z Państwa:

  • bez problemu zdiagnozuje i zniweluje symptomy ryzyka dysgrafii;
  • zrozumie, że podstawą pisania jest harmonijny rozwój ruchowy;
  • będzie kształtować u uczniów właściwe nawyki związane z nauką pisania;
  • podpowie uczniom, co robić, aby nie odczuwać męczliwości podczas pisania;
  • zastosuje zabawy i ćwiczenia terapeutyczne poprawiające grafomtorykę;
  • zastosuje ćwiczenia kaligrafii;
  • będzie znał i stosował Metodę „Ortograffiti z Bratkiem” oraz „Alfabet sensoryczny.”

 

Więcej informacji na temat kursu znajdą Państwo na stronie platformy Mobilna Szkoła w programie Mobilne Ortografitti TUTAJ. Serdecznie zapraszamy!