Skuteczne i atrakcyjne zajęcia dodatkowe
08/05/2023Zapraszajmy uczniów do Klubu Ortograffiti, a nie na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze czy korekcyjno-kompensacyjne! Realizujmy projekty! Uczmy czytania, pisania i liczenia w sposób profesjonalny i skuteczny, ale też atrakcyjny dla uczniów!
Zajęcia dodatkowe rządzą się swoimi prawami. Jak sama nazwa wskazuje, mają charakter dodatkowy, czyli drugorzędny, ponadplanowy. Są niezbyt miłym i niezbyt wyczekiwanym dodatkiem do szkolnych zajęć obowiązkowych. Poza tym udział w nich jest zazwyczaj konsekwencją występowania jakichś trudności. To z kolei oznacza, że uczniowie uczęszczający na takie zajęcia mają obniżone poczucie własnej wartości, nadszarpnięte przez niepowodzenia. Udział zaś w takich zajęciach, które trochę odstraszają już samą nazwą (dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne), z definicji nie łączy się z pozytywnymi emocjami. Dlatego warto zrobić wszystko, co w naszej mocy, by zmienić postrzeganie zajęć dodatkowych, zwłaszcza że coraz więcej uczniów potrzebuje dodatkowego wsparcia. Metoda Ortograffiti przychodzi z pomocą!
Dlaczego zastosowanie Metody Ortograffiti może zachęcić uczniów do udziału w zajęciach dodatkowych?
Metoda Ortograffiti to najbardziej kompleksowa metoda pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się czytania, pisania i liczenia, zarówno tymi o podłożu dyslektycznym, jak i wynikającymi z różnego typu zaniedbań. Metoda jest rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji. Funkcjonuje w polskich szkołach od 20 lat i dzięki niej wielu uczniów, dziś już dorosłych ludzi, nauczyło się sztuki czytania i pisania – mimo trudności.
W czym tkwi sekret tej metody? W tym, że jest skuteczna i atrakcyjna!
1. SKUTECZNA, bo przynosi wyraźną poprawę ćwiczonych umiejętności, a dzięki temu uczniowie:
- zyskują poczucie własnej wartości;
- odczuwają satysfakcją z pracy, mimo wysiłku;
- chętniej i z większym zaangażowaniem pracują.
2. ATRAKCYJNA, bo ćwiczenia dla uczniów są tak skonstruowane, że uczą, bawiąc, zachęcają piękną grafiką i dostosowaniem do potrzeb percepcyjnych dzieci, ponadto dlatego, że dzieci uczęszczają do Klubów Ortograffiti, a nie na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze czy korekcyjno-kompensacyjne, a także dlatego, że obok ćwiczeń dzieci uczestniczą w projektach, które pozwalają wzmacniać mocne strony uczniów, dzięki czemu uczniowie:
- lubią przychodzić na zajęcia do Klubów (zdarza się, że wzbudzają tym zazdrość u innych uczniów);
- z zaangażowaniem i przyjemnością uczestniczą w zajęciach;
- wykazują się swoimi mocnymi stronami, co buduje ich poczucie wartości.
Maj z Metodą Ortograffiti
Zapraszamy do udziału w szkoleniach z cyklu Maj z Metodą Ortograffiti, które uczą, jak wdrożyć Metodę w szkole!
- 8 maja, godz. 18.00–19.00: „Na dysleksję Metoda Ortograffiti. Jak zadbać o to, by każdy uczeń pracował w swoim zeszycie ćwiczeń – sprawdzone sposoby”
Dlaczego ważne jest, aby każdy Twój uczeń pracował z własnym zeszytem ćwiczeń z serii Ortograffiti? Jak to wpływa na skuteczność i atrakcyjność zajęć? Poznajmy sprawdzone sposoby ekspertek w dziedzinie terapii pedagogicznej.
- 15 maja, godz. 18.00–19.00: „Na dysleksję Metoda Ortograffiti. Praktyczny instruktaż wdrożenia Metody w klasach IV– VI”
Jak krok po kroku wdrożyć Metodę Ortograffiti w klasach IV-VI Będziemy się wspólnie uczyć, jak korzystać z pomocy inarzędzi Ortograffiti, jak wspierać działania metodą projektu, jak zakładać i prowadzić kluby Ortogarffiti, jak budować markę Animatora Ortograffiti, gdzie rozwijać kompetencje specjalisty ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
A wkrótce:
- 22 maja, godz. 18.00–19.00: „Dysleksja. Dysgrafia. Dysortografia. Dyskalkulia. Metoda Ortograffiti w pracy z uczniami klas IV–VI”
- 29 maja, godz. 18.00–19.00: „Na dysleksję Metoda Ortograffiti. Praktyczny instruktaż wdrożenia Metody w edukacji wczesnoszkolnej”
Warto korzystać z Metody Ortograffiti, by dać szansę rozwinąć skrzydła uczniom!