Trening z zeszytami Ortograffiti prowadzony systematycznie pozwala osiągnąć szybkie i trwałe postępy. Wystarczy nawet 15 minut każdego dnia, aby krok po kroku pokonać trudności. Seria Ortograffiti wspiera rozwój uczniów, w tym realizację celów edukacyjnych. Dla uczniów w wieku 13–18 lat przygotowano kilka zeszytów: ćwiczenia grafomotoryczne, czytanie ze zrozumieniem oraz ćwiczenia z zdaniami doskonalącymi poprawną pisownię.

 

Do pracy z uczniem z dysleksją – rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem

Częstym problemem uczniów z dysleksją jest rozumienie czytanego tekstu. W ramach serii przygotowano dwa zeszyty doskonalące czytanie i rozumienie tekstu.

   

Dlaczego warto korzystać z tych zeszytów?

  • Pomagają uczniowi lepiej zrozumieć tekst na czterech poziomach rozumienia: dosłownym, interpretacyjnym, krytycznym i twórczym.
  • Doskonalą funkcje słuchowo-językowe: wrażliwość słuchową, słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. 
  • Pozwalają na bieżąco sprawdzać stopień opanowania sprawności czytania ze zrozumieniem (na końcu zeszytu znajdują się dyktanda).
  • Dodatkowo uczą przez zabawę – każdą z jednostek rozpoczyna zabawny tekst, w którym zgromadzono jak najwięcej wyrazów ilustrujących daną zasadę ortograficzną.

Kliknij okładkę i zajrzyj do środka

 
Do pracy z uczniem z dysgrafią

Pisanie u uczniów z dysgrafią wymaga dużego wysiłku, co może prowadzić do frustracji i spowolnienia tempa pracy. Regularne ćwiczenia grafomotoryczne poprawiają koordynację ręka – oko, zwiększają precyzję ruchów dłoni oraz wzmacniają mięśnie odpowiedzialne za pisanie. Pomagają także wypracować właściwe nawyki, a to prowadzi do stopniowej poprawy czytelności i płynności pisma.
 

   

Dlaczego warto korzystać z tego zeszytu?

  • Ćwiczenia są różnorodne i atrakcyjne (np. rysowanie wzorów obiema rękami, kodowanie, symetria rysunku, kaligrafia, labirynty i wiele innych).
  • Wzbogacają słownictwo i wiadomości z różnych dziedzin życia.
  • Usprawniają procesy poznawcze (m.in. funkcje wzrokowe i ruchowe, orientację w kierunkach oraz koncentrację uwagi).

 

Kliknij okładkę i zajrzyj do środka

 
Do pracy z uczniem z dysortografią

Młodzież z dysleksją w wieku 13–18 lat często zmaga się z poważnymi trudnościami w opanowaniu zasad ortograficznych (dysortografia), co objawia się licznymi błędami, mimo znajomości reguł. Problemy te wynikają głównie z zaburzeń percepcji wzrokowej i słuchowej, trudności z automatyzacją pisowni oraz słabą pamięcią ortograficzną. Dlatego skuteczna nauka powinna łączyć gruntowne utrwalenie reguł ortograficznych z ćwiczeniami usprawniającymi procesy percepcyjno-motoryczne.
 

Kliknij okładkę i zajrzyj do środka

 
Dlaczego warto korzystać z tych zeszytów?

  • Usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne (o tym, która funkcja jest aktywizowana w danym ćwiczeniu, informują piktogramy umieszczone przy numerach ćwiczeń).
  • Wspierają utrwalenie poprawnej pisowni (służy temu słowniczek wyrazów z całego zeszytu).
  • Pomagają śledzić postępy – stopień opanowania umiejętności rozwijanych w każdym zeszycie ćwiczeń można sprawdzić, rozwiązując test, który znajduje się na końcu publikacji. Przejrzysta punktacja umożliwia samoocenę uzyskanych wyników.

  
 
Zeszyty ćwiczeń z serii Ortograffiti dla młodzieży w wieku 13–18 lat można zakupić pojedynczo i w zestawie.