Oto jak plan dydaktyczny będzie tworzył się sam
20/05/2013Z myślą o nauczycielach, którzy zmierzą się niebawem z trudnym zadaniem przygotowania planów dydaktycznych do zupełnie nowych przedmiotów, wymagających innowacyjnego podejścia również w kwestii organizacji, tworzymy szkolny planer nauczania przedmiotu uzupełniającego – aplikację dostępną w sieci.
PLANER W WERSJI POKAZOWEJ tylko do przyrody DOSTĘPNY JEST POD TYM LINKIEM
Nasze narzędzie pozwoli wśród wielu zmiennych prostą i krótką drogą przejść nauczycielom przyrody oraz historii i społeczeństwa od etapu wyboru pożądanej liczby wątków zgodnie z podstawą programową do etapu wygenerowania planu dydaktycznego.
Aplikacja zawiera gotowe propozycje zarówno dla nauczycieli przedmiotowców uczących przedmiotu przyroda samodzielnie, którzy siłą rzeczy będą musieli wyłożyć część materiału spoza swojej dziedziny, jak i dla grupy nauczycieli wspólnie realizujących podstawę programową.
Planer szacuje liczbę godzin potrzebnych danemu nauczycielowi na każdą jednostkę tematyczną, zależnie od tego, jakim czasem dysponuje on w obrębie całości.
Docelowo w planerze umożlimy szeroko zakrojoną edycję planu, np. dowolną zamianę miejscami wybranych jednostek tematycznych oraz dodawanie lekcji przeznaczonych np. na sprawy organizacyjne, wyjścia w plener, powtórzenie materiału czy testy sprawdzające. Stworzony w ten sposób plan będzie można zapisywać i wracać do niego w celu edycji. Edycja daje także możliwość wprowadzenia do planu wątków tematycznych opracowanych autorsko przez nauczyciela.
Jednocześnie pracujemy nad książkami dla nauczycieli przedmiotów uzupełniających. Fragmenty scenariuszy zajęć lekcyjnych można już obejrzeć na naszej stronie:
- scenariusze zajęć do PRZYRODY - zobacz
- scenariusze zajęć do HISTORII I SPOŁECZEŃSTWA - zobacz
Pierwsze książki ukażą się w lipcu.
Liczymy na to, że dzięki naszej pomocy nauczyciele odnajdą dużo przyjemności w przekształcaniu czegoś, co mogło spędzać sen z powiek, w coś, co przysporzy wiele satysfakcji i zachęci do dalszej pracy.