Sukces szkolny ucznia jest powiązany ze współpracą nauczycieli i rodziców.  Choć cele edukacyjne
i wychowawcze są zbieżne,  często współpraca rodziców ze szkołą jest wyzwaniem. Jak budować dobre relacje oparte na obustronnym współdziałaniu wspierającym wszechstronny rozwój dziecka?

 

Początki często bywają trudne. Budowanie więzi oraz zaufania i współpracy z rodzicami może się zaliczać do takich właśnie sytuacji. Warto dążyć do znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia stron, które mogą wzajemnie uzupełniać się w działaniu. Rodzic od pierwszych dni życia dziecka wychowuje je, nauczyciel natomiast może nadawać właściwy kierunek temu procesowi, wpływając na rozwój ucznia.

Narzędzia skutecznej komunikacji
spotkanie nauczycielki z rodzicami i uczennica

Rodzice rozpoczynają proces edukacji dziecka. Wpajają wartości, rozbudzają uczucia i kształtują wyobraźnię. Szkoła, kontynuując edukację, rozwija i pogłębia treści wyniesione z domu. Współdziałanie rodziców i nauczycieli powinno opierać się na zaufaniu, życzliwości i wzajemnym szacunku.

Kurs Jak działać ręka w rękę z rodzicem – budowanie koalicji z rodzicami nie tylko podczas zebrań (TRZECIA EDYCJA)pomoże w budowaniu dobrej relacji między nauczycielem a rodzicem – relacji gwarantującej dobrą komunikację.  Ułatwi określenie obszarów odpowiedzialności budującej koalicję
i pomoże ułożyć plan wspólnych działań na rzecz dzieci.

Głównym celem kursu jest zaopatrzenie nauczyciela w narzędzia skutecznej komunikacji, uświadomienie znaczenia relacji nauczyciela z rodzicami oraz wpływu tej relacji na efektywność uczenia się. Chcemy też wskazać, jakie czynniki znacząco wpływają na kontakt pedagogów, rodziców i uczniów.
 

Najważniejsze informacje o kursie

Kurs składa się z trzech modułów i kończy się egzaminem online.

Moduł 1. Ja i moja klasa – nad czym muszę się zastanowić, zanim poznam rodziców i uczniów?

Moduł 2. Komunikacja, wyzwania, dobre praktyki

Moduł 3. Komunikacja, wyzwania, dobre praktyki cz. 2

 
W materiałach szkoleniowych można znaleźć artykuły, ćwiczenia, bibliografie, czy scenariusze zebrań z rodzicami, które wzbogacą wiedzę
na temat danego zagadnienia.

Do kursu można przystąpić do 11 marca 2020 r.  

 
Dzięki nabytym umiejętnościom na kursie  nauczyciel:

  • jasno i klarownie określi swoje zadania wychowawcze;
     
  • wskaże, za co jest odpowiedzialny, a za co odpowiadają rodzice;
     
  • będzie budować komunikaty, które motywują rodziców do wspólnego szukania rozwiązań,
     
  • stworzy konsekwentny system współpracy i komunikacji z rodzicem,
     
  • poprowadzi zebrania w sposób interesujący i z poszanowaniem czasu rodziców.
     
     
HARMONOGRAM KURSU

CO?

KIEDY?

Zapisy na szkolenie

Od 08.01.2020 do 11.03.2020

Moduł 1. Ja i moja klasa – nad czym muszę się zastanowić, zanim poznam rodziców i uczniów?

04.02–18.02.2020

Moduł 2. Komunikacja, wyzwania, dobre praktyki

18.02–03.03.2020

Moduł 3. Komunikacja, wyzwania, dobre praktyki cz. 2

03.03–17.03.2020

Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne

od 10.03.2020 – egzamin należy opłacić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu

Egzamin (terminy do wyboru)

13, 14, 15, 20, 21, 22, 27, 28, 29.03;

3, 4, 5.04.2020

Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin

od 13.03.2020

 

Autorką kursu jest Zuzanna Taraszkiewicz – trenerka, edukatorka, coach, wykładowczyni, pasjonatka uczenia się i nauczania. Od ponad 15 lat spotyka się z nauczycielami podczas konferencji, szkoleń i rad pedagogicznych. Lubi innowacje i odkrycia biologiczne. Z wykształcenia jest filozofem o specjalizacji bioetyka i ekologia człowieka.

Udział w kursie jest bezpłatny. Zapraszamy do zapisów na kursy.operon.pl.