Emocje związane z rozpoczęciem roku szkolnego powoli opadają i większość nauczycieli już wie, jakie nowe umiejętności i kompetencje przydadzą się im w tegorocznej pracy z uczniami. W związku z tym w październiku przygotowaliśmy dla Państwa nowości w naszej ofercie kursów internetowych, a także reedycje cenionych przez Państwa szkoleń.

 

grafika kursow internetowych z operonem

 

W co się bawić? W kodowanie! Programowanie w klasach 4–8

Do tej pory mieli Państwo okazję brać udział w kursach dotyczących programowania w edukacji wczesnoszkolnej. Tym razem – wraz z autorem Sylwestrem Zasońskim – proponujemy Państwu nowy kurs: W co się bawić? W kodowanie! Programowanie w klasach 4–8. Zostaną w nim szczegółowo zaprezentowane darmowe programy, narzędzia i metody nauki programowania w starszych klasach szkoły podstawowej. Kurs ma również pomóc Państwu w realizacji podstawy programowej z informatyki, a także w zaszczepić wśród uczniów zamiłowanie
do programowania i samodzielnego poszukiwania kreatywnych rozwiązań.
 

Egzamin ósmoklasisty z Ortograffiti. Matematyka (TRZECIA EDYCJA) oraz Egzamin ósmoklasisty z Ortograffiti.
Język polski (TRZECIA EDYCJA)
grafika kursow egzamin osmoklasisty

Kursy mają pomóc w przygotowaniu uczniów do egzaminu ósmoklasisty, szczególnie tych o specyficznych trudnościach w nauce. Szkolenia przybliżą takie zagadnienia, jak: rozpoznawanie zaburzonych funkcji i pogłębianie umiejętności przedmiotowych, odpowiednia diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się, czytanie ze zrozumieniem czy nauka rozpoznawania charakteru poleceń. Oba szkolenia zostały przygotowane na podstawie zadań z zeszytów „Ortograffiti”. Ponadto kursy zawierają gotowe programy wspierające uczniów klas
7 i 8 w przygotowaniu się do egzaminu po 8 klasie.

Ogólnopolski Próbny Egzamin Ósmoklasisty w roku szkolnym 2019/2020 zostanie przeprowadzony w dniach:

– język polski: 3 grudnia 2019 r.

– matematyka: 4 grudnia 2019 r.

– język angielski, język niemiecki: 5 grudnia 2019 r.

Zapisy trwają do 30 października 2019.
 

Substancje psychoaktywne wśród młodzieży: zapobieganie, rozpoznawanie, pomoc (DRUGA EDYCJA)

Uzależnienia to coraz powszechniejszy problem wśród dzieci i młodzieży. Po czym poznać, że nasz uczeń potrzebuje pomocy? Co możemy zrobić jako pedagodzy i jak współpracować z rodzicami ucznia, tak by pomoc była efektywna? Na wszystkie pytania odpowiadamy w kursie internetowym napisanym przez specjalistkę psychoterapii uzależnień, Joannę Kwiecińską. Podczas szkolenia otrzymają Państwo również materiały do pracy na lekcję i godzinę wychowawczą.
 

Jak zacząć nowy rozdział z klasą?

W jaki sposób budować relację z klasą, by uwzględnić potrzeby zarówno własne, jak i uczniów? Spotkanie z grupą i zbudowanie z nią korzystnej
i przyjaznej więzi to wyzwanie nie tylko dla niedoświadczonego nauczyciela. Nietypowe połączenie metod z obszaru Porozumienia bez Przemocy, Mindfulness, TOC dla edukacji oraz kreatywne podejście według Edwarda de Bono pozwoli stworzyć wachlarz skutecznych narzędzi zarówno z nową klasa, jak i  dotychczasowymi uczniami. Dlatego zapraszamy do udziału w kursie „Jak zacząć nowy rozdział z klasą?”.
 

Czytanie ze zrozumieniem jako niezbędna umiejętność w procesie uczenia się w starszym wieku szkolnym, nie tylko na języku polskim (DRUGA EDYCJA)

Czy czytanie ze zrozumieniem to umiejętność przydatna jedynie na języku polskim? Nic bardziej mylnego! Jest to niezbędna umiejętność
do nauki każdego przedmiotu, służąca do zdobywania i pogłębiania wiedzy, ale także do wyszukiwania i odpowiedniego wykorzystania informacji – co jest jedną z najważniejszych kompetencji XXI wieku. Czytanie ze zrozumieniem jest też szczególnie ważne w kontekście rozumienia poleceń, np. podczas egzaminów. Z kursu dowiedzą się Państwo, jak sprawić, by uczniowie chcieli i potrafili czytać.

 

Wszystkie wymienione kursy znajdą Państwo w październiku na naszej stronie internetowej. W każdy poniedziałek ruszają zapisy na kolejne szkolenia. Już wkrótce zaprezentujemy harmonogram kursów na kolejne miesiące.