Coraz popularniejszą formą spędzania wolnego czasu są gry planszowe. W Polsce od kilku lat przeżywają swój renesans. Grają w nie dzieci, młodzież, dorośli i całe rodziny. Największą wartością planszówek jest to, że stwarzają okazję do bezpośredniego, osobistego kontaktu z innymi ludźmi. Zaproszenie kogoś do gry planszowej jest obietnicą wspólnie spędzonego czasu, miłego spotkania, dobrej zabawy. Zwolennicy gier planszowych podkreślają także, że nie wymagają one długotrwałych przygotowań, dodatkowego drogiego i skomplikowanego sprzętu oraz oprogramowania. Zwykłe planszówki nie epatują brutalnością. Dodatkowo ich fani zwracają uwagę na fakt, że są one doskonałym treningiem dla szarych komórek!

Gry planszowe mają wielu zwolenników wśród pedagogów i nauczycieli. Podkreślają oni, że podczas wspólnego grania dzieci: nawiązują relacje społeczne, uczą się współdziałania i przestrzegania określonych reguł oraz wyrażania emocji, konfrontują się z uczuciem przegranej i próbują panować nad złością, a czasem i frustracją.

Szczególny rodzaj gier planszowych – tzw. gry dydaktyczne – sprzyjają opanowaniu określonej wiedzy, zdobyciu pożądanych umiejętności. Jeśli nauka odbywa się z wykorzystaniem gier planszowych, jest dla uczniów atrakcyjniejsza, są bardziej zaangażowani i zainteresowani zajęciami, szybciej też uczą się nowych treści.

GRANNA jest firmą, która od lat wspiera ideę nauki poprzez wykorzystanie planszowych gier dydaktycznych. Obecnie prowadzi projekt tworzenia w szkołach Klubów Gier Planszowych. Już ponad 500 szkół z całej Polski poparło pomysł i zaangażowało się w akcję. Zapraszamy Państwa do zakładania klubów w swoich szkołach. To świetna okazja do nawiązania bliższych relacji z uczniem oraz do nauki poprzez zabawę.

Szczegóły znaleźć można pod adresem www.granna.pl w zakładce Wsparcie edukacji.