Przestrzeganie społecznej izolacji, związane z tym emocje oraz wprowadzenie zasad dotyczących korzystania ze sprzętów komputerowych – to istotne tematy, o których warto rozmawiać z uczniami i ich rodzicami.

 

Niezastąpione wsparcie nauczycieli 

To Państwo nierzadko, obok rodziców, są jednymi z najbliższych dorosłych, do których uczniowie zwracają się ze swoimi problemami. W czasie ograniczonego bezpośredniego kontaktu warto zadbać o utrzymanie więzi, co pomoże uczniom wytrwać w społecznej izolacji. Oprócz relacji
z uczniami, do Państwa zadań należy również utrzymywanie kontaktu z rodzicami. W czasie, gdy szkoły pozostają zamknięte, równie ważne jak nauka jest poczucie bezpieczeństwa oraz zadbanie o zdrowie. Warto przypomnieć zarówno uczniom, jak i ich rodzicom o konieczności ograniczenia korzystania z urządzeń elektronicznych. Z powodu pracy i nauki zdalnej zdecydowanie więcej czasu spędzamy przed ekranami. Dlaczego powinniśmy wprowadzić zasady dotyczące użytkowania sprzętu elektronicznego i jak to zrobić? O tym przeczytają Państwo
w opublikowanym na portalu Perspektywy artykule Domowe zasady ekranowe w czasie nauki zdalnej i pracy.

 
Lekcja z różnych reakcji na epidemię w różnych krajach

twarz w maseczce ochronnej

Potrzeba bycia w zbiorowości, w tym spotkań towarzyskich z rówieśnikami, jest bardzo silna. Zachęcamy Państwa do wsparcia uczniów również przez rozmowę o doświadczeniach związanych
z koronawirusem w innych krajach. To dobry temat do dyskusji w ramach poznawania oraz rozumienia innych kultur, a także okazja do wyciągnięcia wniosków z postępowania różnych państw. Warto porozmawiać z uczniami o konieczności przestrzegania izolacji społecznej dla dobra zbiorowości. Jest to ważny społeczny egzamin, do którego przygotowują uczniów zarówno rodzice, jak i nauczyciele.

„Nie sposób obecnie przesądzić o rzeczywistych powodach wybuchu epidemii właśnie w Chinach
– w popularnych mediach mnóstwo jest najróżniejszych, nierzadko spiskowych spekulacji, którym trudno jednak przypisać udokumentowane podstawy. Co warto jednak zrobić, to poddać analizie zachowanie się poszczególnych państw wobec zagrożenia w tej kolosalnej skali”– pisze profesor Michał Kleiber. Podkreśla również istotę zastosowania zbiorowej odpowiedzialności, to „niepopularna, ale – szczególnie w trudnych sytuacjach – ciągle bardzo aktualna idea”. Jakie były skutki zróżnicowanych reakcji i podjętych działań w państwach dotkniętych epidemią? Jakie wnioski możemy z tego wyciągnąć?
Zapraszamy do lektury artykułu profesora Michała Kleibera Pandemia – surowy egzamin dla społeczeństw i rządów.

 

Źródło: WCN