Studenci Szkoły Głównej Handlowej za pomocą klocków uczą licealistów ekonomii – czytamy w „Rzeczpospolitej”. Opracowana przez studentów „Klockomania” to interaktywna klasyczna gra planszowa, w której uczniowie podejmują decyzje dotyczące polityki i gospodarki, a następnie przenoszą wyniki na planszę z klockami uwidaczniającymi postępy. Może być ona idealnym rozwiązaniem dla nauczycieli prowadzących zajęcia z podstaw przedsiębiorczości.

 

Gra polega na rozegraniu 45-minutowej sesji, podczas której uczniowie podzieleni na trzy-, czteroosobowe rywalizujące ze sobą drużyny mają zbudować możliwie najbardziej wydajny model gospodarki, opisany przez PKB, konsumpcję, dług publiczny i bezrobocie. Wskaźniki te przedstawiane jako wieże z klocków są przebudowywane po przeprowadzeniu kolejnych reform. Drużyny, wcielając się w rolę rządu, podejmują decyzje z zakresu: wieku emerytalnego, kosztów pracy,  ochrony zatrudnienia i wydatków publicznych. Tylko umiejętna administracja wszystkimi czynnikami daje szansę na wygraną.

 

Autor gry – Kamil Pruchnik powiedział „Rzeczpospolitej”: „Stworzyliśmy grę, która łatwo i intuicyjnie pokazuje, jak dane zmiany wpływają na gospodarkę. Wierzymy, że ludzie dużo łatwiej zrozumieją reformy i potrzebę zmian, jeśli zostaną one przedstawione w formie gry”.

 

Pomysł studentów zebrał pozytywne recenzje Banku Światowego i wygrał konkurs Youth Innovation Fund. Gra została już zaprezentowana uczniom warszawskich liceów, a jeszcze w tym roku jej twórcy planują dotrzeć do 3 tys. uczniów z 20 liceów.