Dzieci otyłych w polskich szkołach jest coraz więcej i staje się to istotnym problemem
„Jakie matki, takie dziatki” to nazwa nowej kontrowersyjnej kampanii społecznej Fundacji BOŚ. Jej celem jest uzmysłowienie dorosłym, że przykład złego odżywiania idzie do najmłodszych z góry.
Fundacja podaje, że łączna liczba dzieci, których dotyczy problem nadwagi w grupie wiekowej 9–18 stanowi 20%. Polskie dzieci mają też w porównaniu ze swoim rówieśnikami z Europy najłatwiejszy dostęp do niezdrowej żywności. Alarmujące jest to, że w ciągu ostatnich 20 lat liczba otyłych dzieci wzrosła aż trzykrotnie, a jak wynika z badań TNS Polska prawie 40% polskich dzieci je słodycze codziennie.
Kampania „Jakie matki takie dziatki” wskazuje na fakt, że zły przykład żywieniowy dzieciom dają rodzice. Na ulicach coraz częściej widać całe rodziny w rozmiarze XL. To nie kwestia estetyki i nie chodzi o to, by wszyscy nosili rozmiar S. Jednak nadwaga jest chorobą i ma negatywny wpływ na rozwój młodych organizmów.
„Zjawiskiem częstszym niż dziedziczna otyłość jest dziedziczenie złych rodzinnych nawyków żywieniowych. Jeśli nie pomożemy naszym dzieciom, za kilka lat będziemy społeczeństwem ludzi otyłych i chorych. Dlatego zdecydowaliśmy się na nieco kontrowersyjną kampanię” – mówi Barbara Lewicka-Kłoszewska, Wiceprezes Fundacji BOŚ.
Akcji informacyjnej towarzyszą także billboardy z plakatem Andrzeja Pągowskiego „Ja Ty Jemy”, które można zobaczyć w polskich miastach. Mają one „wizualnie” uświadomić problem przekazywania nadwagi między pokoleniami.
Fundacja BOŚ przypomina także o swoich programach i konkursach (m.in. Czas na zdrowie), do których mogą zgłaszać się szkoły zainteresowane tematyką zdrowego żywienia najmłodszych.

Grafika: http://www.aktywniepozdrowie.pl/