Komputerowe gry akcji  wyraźnie pomagają w nauce czytania u dzieci ze zdiagnozowaną dysleksją. Takie wnioski wyciągnęli włoscy naukowcy po serii eksperymentów, w których porównywano osiągnięcia dwóch grup dzieci dyslektycznych. 

 

Jedna grupa – dzieci w tym samym wieku, z podobnym ilorazem inteligencji i poziomem trudności w czytaniu – dostała do zabawy gry konwencjonalne. Druga grupa dzieci otrzymała gry akcji.  Po dziewięciu ponadgodzinnych sesjach okazało się, że dzieci grające w „strzelanki” i inne gry akcji znacznie poprawiły tempo czytania i szybkość reagowania na polecenia pisemne.

 

Z czego to wynika? Według autorów badania działania oparte na szybkim podejmowaniu decyzji w imieniu komputerowych bohaterów wymagają wyższego stopnia koncentracji i uwagi. Jak twierdzą włoscy badacze, właśnie ta koncentracja może znacząco wpłynąć na poprawę umiejętności czytania u osób z dysleksją.