Nie sprawdziły się opinie, że dzieci uczą się coraz gorzej. W tegorocznym sprawdzianie kompetencyjnym szóstoklasiści uzyskali średnio 24,03 punkty na 40 możliwych. To o 1,28 punktów więcej niż rok temu, ale o 1,24 punkty mniej niż w 2011 r.

 

Sprawdzian kompetencyjny pomaga ocenić, w jakim stopniu uczniowie opanowali czytanie, pisanie, rozumowanie oraz korzystanie z informacji i wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Szóstoklasiści rozwiązywali 26 zadań (otwartych i zamkniętych) i pisali tekst własny na zadany temat. Centralna Komisja Egzaminacyjna podała średnie wyniki dla każdej z badanych umiejętności: czytanie – 7,30 na 10 możliwych punktów, pisanie – 6,34 na 10 punktów, rozumowanie – 4,16 na 8 punktów, korzystanie z informacji – 2,48 na 4 punktów, wykorzystywanie wiedzy w praktyce – 3,75 na 8 punktów.

 

Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas powiedziała PAP, że ostatnie dwa lata pokazują, iż uczniowie coraz lepiej radzą sobie z odczytywaniem informacji i z wykorzystywaniem wiedzy w praktyce, co oznacza „że nauczyciele zmieniają sposób uczenia”.