Jak zostałem nauczycielem. Moja historia

(oprac. Małgorzata Rożyńska*) 

Naucz się zatrzymywać… w przeciwnym wypadku nic wartościowego cię nie dogoni. 

I tą niezwykłą myślą, której autorem jest Doug King, chcielibyśmy Państwa zatrzymać tu i teraz… po to, by zastanowić się nad tym, czym kierowaliśmy się, wybierając ten niełatwy, ale piękny zawód. Przecież nie każdy może być Nauczycielem i nie każdy – powinien Nim być.

Wspólnie z Państwem chcemy pokazać, jak różne drogi prowadzą do tego, by stać się przedstawicielem jednej z najważniejszych profesji.

Dlatego zapraszamy Państwa do udziału w konkursie „Jak zostałem nauczycielem. Moja historia” organizowanym przez Magazyn nauczycieli z pasją „Nauczyciel-Uczeń”.

Celem konkursu jest podkreślenie roli nauczyciela oraz znaczenia tego zawodu w społeczeństwie. 

Autorzy pięciu najciekawszych i najbardziej ujmujących prac otrzymają nagrodę główną – bezpłatną roczną prenumeratę Magazynu „Nauczyciel-Uczeń” oraz książkę wydawnictwa Dobra Literatura. Dla wszystkich autorów przewidzieliśmy wyróżnienia za udział w konkursie. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem na www.nauczycieluczen.pl oraz o nadsyłanie prac do 15 listopada na adres nauczycieluczen.redakcja@operon.pl.

W związku z nadchodzącym Dniem Edukacji Narodowej, zachęcamy Państwa do odwiedzenia platformy www.mojnauczyciel.pl pełnej  wspomnień o inspirujących nauczycielach.

W życiu wielu osób pojawia się przynajmniej jeden nauczyciel, który inspiruje, zabiera w podróż przez naukę rozwijającą osobowość. We wczesnych latach życia, kiedy jesteśmy podatni na kształtowanie osobowości, to nauczyciele odkrywają w nas potencjał, którego sami nie jesteśmy w stanie dostrzec. Poszerzają nasze horyzonty myślowe, otwierają na świat, pokazują ścieżki i możliwości rozwoju, które nas kształtują.

O swoich wspomnieniach opowiedzieli już m.in.: Piotr Adamczyk, Marek Kamiński, Dorota Kolak, Marek Piwowski. 

Zapraszamy Państwa również na www.operon.pl dzien_nauczyciela, skąd mogą Państwo wysłać kartkę wybranemu nauczycielowi.

*Małgorzata Rożyńska. Specjalista terapii pedagogicznej, pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, logopeda. Zajmuje się wspieraniem dzieci z trudnościami w nauce. Współautorka Metody ORTOGRAFFITI z Bratkiem.