Od czego zacząć nauczanie języka polskiego uczniów z doświadczeniem migracji? Trzeba przyjąć zupełnie inną metodologię nauczania. Zapraszamy do skorzystania z wieloletniego doświadczenia autora kursu „Praktyczne podejście do nauczania gramatyki. Dedukcja vs. indukcja”. Znajdą tu Państwo gotowe rozwiązania na lekcje z uczniami z zagranicy.

 

Jak porozumieć się i nauczać mimo bariery językowej?

Od września w polskich szkołach naukę rozpoczęło tysiące uczniów z innych krajów. Z pewnością zastanawiają się Państwo, jak uczyć języka polskiego dzieci i młodzież, którzy dopiero go poznają. Aby ułatwić Państwu pracę na lekcji, zaprosiliśmy do podzielenia się swoim doświadczeniem Łukasza Szeligę – tutora i nauczyciela języka polskiego z doświadczeniem pracy z przedstawicielami 60 krajów, od 11 lat pracującego z dziećmi i młodzieżą z różnych stron świata i z osobami z doświadczeniem migracji.
 

Narzędzia do nauczanie gramatyki języka polskiego obcokrajowców

Masz prawo nie umieć wyjaśnić wszystkiego na początku swojej drogi jako lektorka/lektor języka polskiego jako obcego. (…) Natomiast zdecydowanie jesteś tą osobą, która powinna wiedzieć, gdzie szukać odpowiedzi na nurtujące Ciebie lub uczniów pytania – podkreśla Łukasz Szeliga.

Odpowiedź na pytanie Jak skutecznie uczyć języka polskiego uczniów z zagranicy? znajdą Państwo w kursie „Praktyczne podejście do nauczania gramatyki. Dedukcja vs. indukcja”. Do udziału  zapraszamy przede wszystkim polonistów i polonistki szkół podstawowych. Kurs dajenowe spojrzenie na polszczyznę i pokazuje, jak nauczyć gramatyki holistycznie. Nie zabraknie w nim zadań polegających na uzupełnianiu zdań odpowiednimi formami fleksyjnymi, a także propozycji rozmowy ucznia na temat potencjalnego zakończenia wspólnie obejrzanego filmu. Dzięki takim zadaniom bliżej poznają Państwo swoich nowych uczniów i stworzą bezpieczną przestrzeń do nauki.
 

Biorąc udział w kursie:

  • poznają Państwo metodę dedukcyjną i metodę indukcyjną – stosowane z sukcesem przez autora programu w trakcie 11 lat nauczania języka polskiego obcokrajowców,
  • zrozumieją Państwo rolę błędów w procesie uczenia się języka polskiego jako obcego i poznają sposoby ich poprawy,
  • poznają Państwo techniki nauczania gramatyki (m.in. techniki imitacji czy techniki transformacji) i metodologię projektowania zajęć w duchu gramatyki pedagogicznej,
  • wcielą się Państwo w rolę osoby uczącej się po raz pierwszy języka polskiego, by na własnej skórze przetestować techniki nauczania,
  • dowiedzą się Państwo, gdzie szukać przydatnych tabel i objaśnień.

 

baner webinary

 

Korzyści dla nauczycieli biorących udział w cyklu

Kurs „Praktyczne podejście do nauczania gramatyki. Dedukcja vs. Indukcja” to jedna z części programu „Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole. Podstawy”. Udział we webinarach i kursach programu jest bezpłatny. Odpłatne są zaświadczenia i egzaminy. Zrealizowanie wszystkich ośmiu aktywności programu (cztery webinary i cztery kursy) daje Państwu możliwość uzyskania certyfikatu z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego.

Dołączając do grona zadowolonych nauczycieli, zyskują Państwo nieograniczony dostęp do:

  • webinarów, podczas których nauczyciele mają możliwość zadawania pytań na czacie,
  • materiałów dodatkowych – prezentacji od autora i podsumowania treści,
  • kursów (2–3 moduły – praktyczne ćwiczenia, wskazówki oraz filmy instruktażowe),
  • konsultacji merytorycznych z autorem programu,
  • spotkań live na Facebooku z możliwością rozmowy na żywo z autorem programu.

 

Więcej informacji, w tym szczegółowy harmonogram programu „Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole. Podstawy”, znajdą Państwo na stronie platformy Mobilna Szkoła TUTAJ.