Porozumienie i możliwości cyfrowo-analogowe w edukacji
20/11/2023Jak nawiązywać relacje, diagnozować potrzeby oraz skutecznie nauczać nowe, zanurzone w cyfrowym świecie pokolenie uczniów z dysleksją? Co zrobić, aby uczyć i udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a przy tym odpowiednio zadbać o swój dobrostan?I wreszcie, jak wykorzystać w edukacji możliwości cyfrowo-analogowe? Na te pytania poznają odpowiedź uczestnicy III edycji programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Wszystkie webinary będą dostępne na platformie Mobilna szkoła.
III edycja programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji „W poszukiwaniu wzajemnego porozumienia i możliwości cyfrowo-analogowej edukacji. Uczymy się razem”.
Idea programu Szkoła z innowacją pedagogiczną PTD
Udział szkoły w programie to pierwszy krok w budowaniu wizerunku placówki przyjaznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. PTD daje placówce wsparcie w całym procesie: wskazuje kierunki, konsultuje, prezentuje dobre praktyki oraz gwarantuje wymianę doświadczeń w obszarze likwidowania barier edukacyjnych. Jednak przede wszystkim zapewnia odpowiedni poziom opieki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Korzyści z udziału w programie:
- sieciowanie szkół na skalę ogólnopolską,
- poprawa jakości pracy szkoły w zakresie pracy z uczniem z ryzykiem dysleksji i dyskalkulii,
- rozwiązania skutecznie wspierające uczniów z trudnościami w uczeniu się,
- sprawdzone sposoby na współpracę z rodzicami,
- certyfikat dla koordynatora/koordynatorki i szkoły,
- szansa na zadawanie pytań podczas webinarów na żywo,
- nielimitowany dostęp do nagrań z webinarów.
Założenia III edycji programu Szkoła z innowacją pedagogiczną PTD
Podobnie jak rok temu, bieżąca edycja programu Szkoła z innowacją pedagogiczną PTD koncentruje się na wsparciu nauczycieli realizujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zwłaszcza na ich dobrostanie. Uczestnicy projektu dowiedzą się również, jak zrozumieć współczesne,zanurzone w technologiach pokolenie uczniów, a także jak pracować z tymi spośród nich, którzy dodatkowo wymagają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności z uczniami z dysleksją. Uczestnicy programu poznają też sprawdzone rozwiązania na wykorzystanie w edukacji możliwości cyfrowo-analogowych.
W tym roku szkolnym hasło przewodnie programu to: „W poszukiwaniu wzajemnego porozumienia i możliwości w cyfrowo-analogowej edukacji. Uczymy się razem”.
Pierwszy webinar już 30 listopada
Nasze zdrowie zależy w ogromnej mierze od nas, naszego stylu życia, naszych działań, zachowań, nawyków lub ich braku. Od naszych wyborów. Owszem niektórzy z nas mogą posiadać „lepsze” uwarunkowania genetyczne czy tendencje osobowościowe i dzięki temu łatwiej im budować odporność psychofizyczną, jednak w dużej mierze decydują tu przekonania na nasz temat i nasze poczucie sprawstwa. No i działanie. Ono jest determinujące. Dzieląc się swoimi pomysłami i doświadczeniem, chcę wesprzeć Cię w budowaniu odporności, radzeniu sobie z tym, co trudne i nieprzyjemne. Wierzę, że dzięki temu będzie Ci lepiej i łatwiej w tak zmiennym świecie – mówi Marta Młyńska o swoim webinarze.
Harmonogram najbliższych webinarów
Data | Prowadzący/Prowadząca | Temat webinaru |
30.11 | Marta Młyńska | Jak budować odporność psychiczną w świecie BANI? |
grudzień | Jakub Tylman | Jak pokolorować szkołę |
grudzień | Przemek Staroń | Chcę, mogę, zrobię! O budowaniu pewności siebie i sprawstwa |
styczeń | Olga Woj | Strategie skutecznego nauczania – jak uczyć w grupie, w której każdy uczy się inaczej |
luty | Klaudyna Maculewicz | Grupy mocy – wsparcie od uczniów dla uczniów |
marzec | Agnieszka Jankowiak-Maik | Wszyscy potrzebujemy herstorii |
kwiecień | Violetta Piasecka | Dyskalkulia a dysleksja w matematyce |
Wszystkie webinary w ramach programu odbywają się na platformie Mobilna szkoła. Tam też udostępniono nagrania webinarów, które odbyły się w ramach I i II edycji programu Polskiego Towarzystwa Dysleksji, zrealizowanych w roku szkolnym 2021/2022 oraz 2022/2023.
Można dołączyć do programu i wdrażać wszystkie zaplanowane działania – szczegóły TUTAJ – lub skorzystać tylko z webinarów realizowanych na platformie Mobilna szkoła.