Czym jest kompetencja interkulturowa i jak ją rozwijać u dzieci i młodzieży? Dlaczego tak istotna jest umiejętność odnalezienia się w środowisku wielokulturowym? I jak wspierać uczniów w tej ważnej lekcji akceptacji odmienności? Na te i wiele innych pytań znajdą Państwo odpowiedź podczas webinaru „Razem, a nie osobno. Rozwijanie kompetencji interkulturowej uczniów”.

 

W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, w której przedstawiciele różnych narodów żyją obok siebie, kompetencja interkulturowa to umiejętność kluczowa. Dzięki niej zwiększamy szansę na zbudowanie społeczeństwa wielonarodowego, w którym obywatele żyją ze sobą w zgodzie – wchodzą w interakcje i potrafią czerpać ze swoich kultur z poszanowaniem tego, co inne.
 

Kompetencja interkulturowa – otwartość i szacunek wobec inności

baner webinary

 
W środę 5 października o 18.00 na platformie Mobilna szkoła odbędzie się webinar „Razem, a nie osobno. Rozwijanie kompetencji interkulturowej uczniów”. To ostatnie spotkanie on-line z prowadzącym w ramach programu skierowanego do polonistek i polonistów ze szkół podstawowych – „Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole. Podstawy”.

Uczestnicząc w webinarach i kursach programu, mają Państwo okazję rozwinąć swój warsztat pracy nauczyciela i uzyskać certyfikat z metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Jeśli nie mogli Państwo uczestniczyć w webinarach – nic straconego! Już niedługo wszystkie cztery spotkania będą dostępne na platformie Mobilna Szkoła w formie nagrań do odtworzenia. Szczegóły znajdą Państwo TUTAJ.

Autorem programu jest Łukasz Szeliga – nauczyciel i lektor języka polskiego, który od 11 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracji. Podczas webinaru dowiedzą się Państwo, jak budować i doskonalić u uczniów kompetencję interkulturową. Prowadzący podzieli się z uczestnikami spotkania wskazówkami i swoimi sprawdzonymi pomysłami. Zapraszamy wszystkich polonistów ze szkół podstawowych, którzy mają w klasie uczniów z doświadczeniem migracji.
 

Korzyści dla nauczycieli biorących udział w programie

Nauczyciele, którzy wezmą udział w wszystkich czterech webinarach i czterech kursach programu, oprócz wspominanego certyfikatu z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, zyskają dostęp do:

  • czterech webinarów z możliwością komentowania i zadawania pytań na czacie; 
  • materiałów dodatkowych w postaci prezentacji od autora i podsumowania treści; 
  • czterech kursów, każdy złożony z 2–3 modułów; 
  • konsultacji merytorycznych z autorem cyklu; 
  • spotkaniach live na Facebooku, podczas których autor odpowie na pytania uczestników.

 

Harmonogram webinarów i kursów programu

24.08 o godz. 18.00
Webinar: Wprowadzenie do pracy z uczniem z doświadczeniem migracji – jak dostosowywać treść i upraszczać materiały? Nagranie można odtworzyć TUTAJ.
Kurs: Praktyczne podejście do nauczania gramatyki. Dedukcja vs. Indukcja. Kurs można odbyć TUTAJ.

07.09 o godz. 18.00
Webinar: Rozumienie ze słuchu i mówienie jako podstawy komunikacji ucznia. Nagranie można odtworzyć TUTAJ.
Kurs: Projektowanie materiałów rozwijających sprawność w czytaniu ze zrozumieniem i pisaniu. Kurs można odbyć TUTAJ.

21.09 o godz. 18.00
Webinar: ABC tworzenia ramowego programu kursu języka polskiego jako obcego. Nagranie wkrótce będzie można odtworzyć TUTAJ.
Kurs: Tworzenie angażujących lekcji języka polskiego jako obcego w duchu podejścia zorientowanego na działanie. Kurs można odbyć TUTAJ.

05.10 o godz. 18.00
WebinarRazem, a nie osobno. Rozwijanie kompetencji interkulturowej uczniów. Zapisy na webinar dostępne TUTAJ.
KursJak oceniać uczniów z doświadczeniem migracji? Projektowanie sprawdzianów, testów i pomocy stanowiących użyteczną informację zwrotną dla ucznia i nauczyciela. Do kursu będzie można dołączyć wkrótce TUTAJ 

 
Serdecznie zapraszamy!
Wydawnictwo Operon